Kasia poradzi
+48 782 246 351
(PN – CZW: 8:00-18:00, PT: 8:00-16:30)
13.04.2022
2 min
Kasia
Zaciski hamulcowe mają za zadanie chronić nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. Każdy samochód osobowy i ciężarowy ma tę część, dlatego na rynku jest ich więcej. Jednak każdy zacisk hamulcowy działa na tej samej zasadzie, wykorzystując tłok, który jest wypychany z komory i dociskany do klocka hamulcowego, gdy pedał hamulca jest wciśnięty. To następnie wytwarza nacisk na tarczę hamulcową, co powoduje hamowanie. Tłok jest napędzany płynem hamulcowym lub powietrzem.
Opis zacisku hamulca
Zaczyna się od diagnozy starych części. rofesjonalnie przeszkolony personel sprawdzi ich stan i oceni funkcjonalność. Testowane części są następnie demontowane, a wszystkie stare i później bezużyteczne komponenty są usuwane. W przypadku elementów zacisku hamulcowego konieczne jest poddanie go czyszczeniu wysokociśnieniowemu lub chemicznemu, które usunie z części korozję, tłuszcz i brud. Ponadto części są ocynkowane, aby zwiększyć ich odporność powierzchniową. Przygotowane w ten sposób części są następnie fachowo montowane. Brakujące lub uszkodzone części są zastępowane nowymi oryginalnymi. Są to najczęściej mosiężne zawory odpowietrzające, uszczelnienia komory tłoka lub sam korpus tłoka. dnowione części są następnie dokładnie testowane na stołach, gdzie muszą przejść 2000 cykli maksymalnego obciążenia hamulca. Uzupełnieniem testu jest również test odporności powierzchniowej, w którym regenerowany element pozostawia się w komorze wystawionej na działanie pary wodnej zawierającej różne sole lub tlenki.