Regenerowane części samochodowe bezpośrednio ze źródła
search
Potrzebujesz porady?
Telefon
Zadzwoń +48 782 246 351
basket 0

0 zł

Nie masz żadnych produktów w koszyku

Jak regenerujemy zaciski hamulcowe?

calendar13.04.2022

timer2 min

userKasia

Zaciski hamulcowe mają za zadanie chronić nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. Każdy samochód osobowy i ciężarowy ma tę część, dlatego na rynku jest ich więcej. Jednak każdy zacisk hamulcowy działa na tej samej zasadzie, wykorzystując tłok, który jest wypychany z komory i dociskany do klocka hamulcowego, gdy pedał hamulca jest wciśnięty. To następnie wytwarza nacisk na tarczę hamulcową, co powoduje hamowanie. Tłok jest napędzany płynem hamulcowym lub powietrzem.

Opis zacisku hamulca





Jak już wspomniano, zacisk hamulca jest narażony na nieczystości i zużycie mechaniczne.

Najczęstszą wadą zacisku jest zużycie gumowych uszczelek w komorze tłoka.

Ponadto szczęki hamulcowe bardzo często narażone są na korozję, która jest spowodowana jazdą zimą, kiedy na drodze występuje większe stężenie soli i wody. Korozja może osłabić wytrzymałość szczęki, a co najważniejsze, staje się kolejnym źródłem brudu. Mogą one następnie wpłynąć na pęd całego zacisku i część może zostać zablokowana. Następnie konieczna jest wymiana całej części.

Opis zacisku hamulca

Awaria elementów zacisku hamulcowego


Awaria elementów zacisku hamulcowego

Wadliwy zacisk hamulca może objawiać się:

  1. Blokując mechanizm hamulca ręcznego.
  2. Znacznie wydłużając drogę hamowania pojazdu.
  3. Przez wyciek płynu hamulcowego w okolicy zacisku hamulcowego.
  4. Przez piszczenie kół podczas hamowania.
  5. Zapach podczas hamowania.
  6. Nadmierne nagrzewanie się tarczy hamulcowej
  7. Nadmierne nagrzewanie brzdného kotouče.

Naprawa zacisków hamulcowych

Zaczyna się od diagnozy starych części. rofesjonalnie przeszkolony personel sprawdzi ich stan i oceni funkcjonalność. Testowane części są następnie demontowane, a wszystkie stare i później bezużyteczne komponenty są usuwane. W przypadku elementów zacisku hamulcowego konieczne jest poddanie go czyszczeniu wysokociśnieniowemu lub chemicznemu, które usunie z części korozję, tłuszcz i brud. Ponadto części są ocynkowane, aby zwiększyć ich odporność powierzchniową. Przygotowane w ten sposób części są następnie fachowo montowane. Brakujące lub uszkodzone części są zastępowane nowymi oryginalnymi. Są to najczęściej mosiężne zawory odpowietrzające, uszczelnienia komory tłoka lub sam korpus tłoka. dnowione części są następnie dokładnie testowane na stołach, gdzie muszą przejść 2000 cykli maksymalnego obciążenia hamulca. Uzupełnieniem testu jest również test odporności powierzchniowej, w którym regenerowany element pozostawia się w komorze wystawionej na działanie pary wodnej zawierającej różne sole lub tlenki.

Demontaż elementów hamulca tarczowego


Demontaż elementów hamulca tarczowego


Oferujemy całą gamę zacisków hamulcowych. esteśmy specjalistami w renowacji i stale poszerzamy nasz asortyment. Zobacz, co znajdziesz w naszej ofercie.

Dokąd wysłaliśmy nasze zregenerowane części.