Regenerowane części samochodowe bezpośrednio ze źródła
search
Potrzebujesz porady?
Telefon
Zadzwoń +48 782 246 351
basket 0

0 zł

Nie masz żadnych produktów w koszyku

Jak regenerujemy dwumasowe koła zamachowe?

calendar03.05.2022

timer3 min

userKasia

Przekrój dwumasowego koła zamachowego

Przekrój dwumasowego koła zamachowego





Często pytacie nas o sposób naprawy dwumasowych kół zamachowych.

Powodzenie naprawy dwumasowego koła zamachowego (angielski Dual-Mass Flywheel) zależy od stopnia zużycia elementów wejściowych.

Podczas przeglądu „dwumasy” technicy stosują zestaw precyzyjnie określonych procedur.

Procedura regeneracji

Mycie

Zdemontowane elementy koła zamachowego trafiają do myjki ciśnieniowej. Tworzy to parę wodną o temperaturze do 180°C, dzięki czemu mamy gwarancję, że zmywarka dokładnie oczyści elementy koła dwumasowego z tłuszczu i brudu.

Piaskowanie

Po dokładnym umyciu pod ciśnieniem elementy trafiają do śrutownicy, gdzie usuwane są pozostałości starej farby, ślady korozji czy rdzy.

Wymiana części

W kolejnym etapie nasi specjaliści ocenią, które elementy należy wymienić. Dwumasowe koło zamachowe jest następnie montowane z najwyższej jakości komponentów dostępnych na rynku wtórnym. Używamy tylko komponentów oryginalnych producentów, takich jak Sachs, Valeo czy LuK.


Szlifowanie

Podczas szlifowania wszystkie nierówności są wygładzane, dzięki czemu dwumasowe koło zamachowe może być odpowiednio wyważone.

Kompilacja

Jednym z końcowych etapów procesu regeneracji koła dwumasowego jest zamontowanie go we właściwej pozycji i ustawieniu, jak widać na zdjęciu po prawej stronie. Elementy koła dwumasowego są na stałe połączone poprzez nitowanie.

Wyważanie dynamiczne

Zakończenie procesu regeneracji to nie wszystko. Niezbędne jest, aby każdeo koło dwumasowe przeszło szereg testów. Jednym z nich jest wyważanie dynamiczne. Dzięki temu uniemożliwimy występowanie drgań podczas dalszej eksploatacji.

Zbliżenie na dwumasowe koło zamachowe


Zbliżenie na dwumasowe koło zamachowe

FAQ

Dlaczego regeneracja koła zamachowego jest korzystniejsza niż zakup nowej części?

Regeneracja dwumasowego koła zamachowego jest najbardziej opłacalnym rozwiązaniem.  Po regeneracji dwumasowe koło zamachowe odzyskuje status „nowego” elementu.

Jakie są objawy awarii dwumasowego koła zamachowego?

  1. Charakterystyczne pukanie ze skrzyni biegów.
  2. Wibracje silnika odczuwalne w kabinie pojazdu na biegu jałowym.
  3. Nierówna praca silnika.
  4. Szarpanie podczas uruchamiania pojazdu.
  5. Szarpanie podczas uruchamiania pojazdu.
  6. Problemy ze zmianą biegów podczas jazdy.
  7. Problémy s řazením za jízdy.

Zużycie koła zamachowego często występuje z powodu zaniedbania samych kierowców. Istnieje kilka nawyków, które przedłużają żywotność tego urządzenia.

Polecamy:

  1. Aby ograniczyć ciągłe wciskanie sprzęgła podczas pracy silnika.
  2. Unikanie jazdy, gdy mamy wysoki bieg i jednocześnie niskie obroty – zbyt niskie obroty silnika.
  3. Płynny start, unikaj ostrych startów.
  4. Maksymalny chiptuning.

Nasza ostatnia wskazówka:

Po regeneracji dwumasowego koła zamachowego zalecamy zawsze wymianę zestawu sprzęgła na nową, tego samego producenta co koło zamachowe.


Dokąd wysłaliśmy nasze zregenerowane części.