Jak zainstalować zregenerowaną turbosprężarkę w Skoda Octavia? - AutoNorma

Jak zainstalować regenerowaną turbosprężarkę w Skodzie Octavii?

Montaż regenerowanej turbosprężarki w Skodzie Octavia nie jest zbyt trudny, ale należy pamiętać o kilku ważnych szczegółach. W przeciwnym razie odbudowa turbosprężarki może okazać się bezcelowa. Należy zawsze postępować zgodnie z procedurą montażu zalecaną przez producenta samochodu. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może spowodować uszkodzenie turbosprężarki lub całego silnika.

Co należy zrobić PRZED zamontowaniem regenerowanej turbosprężarki?

- Przede wszystkim należy sprawdzić wszystkie akcesoria.

- Sprawdzić jakość, ilość i ciśnienie oleju smarowego.

- Sprawdzić przewody doprowadzające i odprowadzające olej, aby upewnić się, że są idealnie czyste. Jeśli nie można sprawdzić przewodu zasilającego, należy go wymienić.

- Należy również sprawdzić kolektory ssący i wydechowy pod kątem odkształceń, pęknięć lub uszkodzonych uszczelek (o czym świadczy gwizd).

- Jeśli rura odpowietrzająca skrzynię korbową jest podłączona do wlotu turbosprężarki, należy ją dokładnie oczyścić.

- Przed zamontowaniem rury wlotu oleju do turbosprężarki należy wypełnić króciec wlotu oleju po brzegi nowym olejem silnikowym. Ostrożnie. - Z reguły nie należy uszczelniać kołnierzy przewodów olejowych za pomocą szczeliwa.

- Sprawdzić szczelność układu wlotowego, wylotowego i smarowania.

Montaż turbosprężarki

Nie należy lekceważyć profesjonalnego montażu. Turbina musi być prawidłowo zamontowana i uruchomiona. Przede wszystkim należy przestrzegać prawidłowej procedury, która ma swoje ścisłe reguły i może przyprawić niedoświadczonego amatora o dreszcze. Jeśli nie jesteś ekspertem, nie zalecamy wykonywania tych prac na własną rękę. W skrajnych przypadkach może dojść do zniszczenia turbosprężarki. Należy raczej powierzyć się opiece profesjonalistów.

Co należy zrobić PO zamontowaniu regenerowanej turbosprężarki?


- Wymienić olej silnikowy oraz filtry oleju i powietrza.

- Przy pierwszym uruchomieniu silnika należy przytrzymać ręką wał sprężarki, aż silnik zacznie smarować i zgaśnie kontrolka smarowania.

- Po pierwszym uruchomieniu należy pozwolić silnikowi pracować na biegu jałowym przez dwie do trzech minut.