Regenerowane części samochodowe bezpośrednio ze źródła
search
Potrzebujesz porady?
Telefon
Zadzwoń +48 782 246 351
basket 0

0 zł

Nie masz żadnych produktów w koszyku

Wtryskiwacze Common Rail są obecnie bardzo popularne, stosuje się je nie tylko w silnikach Diesla, ale również w silnikach benzynowych.

W nowoczesnych silnikach wysokoprężnych duży nacisk kładzie się na uzyskanie jak najlepszych osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. Układom wtryskowym stawiane są wysokie wymagania. Ciśnienie wtrysku wynoszące około 2.000 barów jest obecnie normą i dlatego musi być bardzo precyzyjne. Ale co powoduje uszkodzenie tego systemu?

Niska jakość paliwa 

Niezależnie od tego, czy są to wtryskiwacze firmy Bosch, Delphi, Denso czy Siemens VDO / Continental VDO, ich cechą wspólną jest to, że pracują przy ciśnieniu znacznie przekraczającym 2000 barów. Elementy używane do ich produkcji różnią się wielkością rzędu kilku mikronów i dlatego są bardzo podatne na przepływ smarującego je paliwa wysokiej jakości. 

Wszystkie zanieczyszczenia, cząstki stałe i woda zawarte w oleju napędowym uszkadzają te precyzyjne elementy wtryskiwaczy. Powodują one erozję i korozję powierzchni wtryskiwaczy. Krystalizacja parafiny

Filtr paliwa jest zatkany 

Filtr paliwa jest przeznaczony do przechwytywania i przechowywania wszelkich zanieczyszczeń w postaci cząstek stałych, ale także do oddzielenia wody z paliwa, powinno to zapobiec korozji różnych części układu wtryskowego. Wydłużenie okresów wymiany filtrów oraz stosowanie filtrów niskiej jakości, które nie są przeznaczone do danego modelu samochodu, może spowodować uszkodzenie wtryskiwaczy. 

Zanieczyszczenie w systemie 

Wszelkie ciała obce, które dostaną się do układu, mogą uszkodzić wtryskiwacze. Cząstki rdzy, pył przedostający się przez nieszczelne połączenia, małe fragmenty metalu, woda lub inne niepożądane płyny, uszkodzony zbiornik paliwa - wszystko to może spowodować nieprawidłowe działanie wtryskiwaczy (lub pompy wtryskowej).

Pompa wysokociśnieniowa 

Zdarza się, że w pompie zasilającej lub w samej pompie wysokiego ciśnienia zaczynają się tworzyć małe metalowe drobiny, które następnie przez szynę rozdzielacza dostają się do wtryskiwaczy i nieodwracalnie je uszkadzają.

Źle zrobiony chiptuning

Wszelkie amatorskie próby zwiększenia mocy, zaburzenia zaworu lub inne niechciane i nieprofesjonalne ingerencje mogą doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy.

Diagnozowanie i naprawa wtryskiwaczy

Uszkodzeniu wtryskiwaczy towarzyszą charakterystyczne objawy. Jednym z podstawowych testów wtryskiwaczy jest test przelewowy. Jeśli doświadczasz objawów wymienionych poniżej na swoim samochodzie, możliwe jest, że wadliwe wtryskiwacze mogą być problemem:

- Trudności z uruchomieniem samochodu na zimno

- Spadek osiągów pojazdu

- Czarny dym

- Szarpanie lub nieprawidłowy zapłon podczas jazdy

- Charakterystyczne "pykanie" wtryskiwaczy
- Przegrzanie silnika
- Nieregularna praca na biegu jałowym
- Zwiększone zużycie paliwa
- Nagłe zatrzymanie silnika
- W przypadku nieszczelności w układzie wtryskowym zbyt duża ilość paliwa dostaje się do cylindra przy końcówce wtryskiwacza, powodując wzrost temperatury spalania i rozrzedzenie filmu olejowego.

Nie należy ignorować powyższych objawów, gdyż użytkowanie samochodu z niesprawnymi wtryskiwaczami może doprowadzić do całkowitej awarii silnika. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Jak odbudowujemy wtryskiwacze.