Nie przegap noworocznych wyprzedaży! Ostateczna zniżka do 42%!
Do końca pozostaje:

Regeneracja zaworu EGR w 10 krokach - AutoNorma

Regeneracja zaworów EGR w 10 krokach

Zawór recyrkulacji spalin (EGR) to element używany do redukcji emisji NOx i cząstek stałych przy niskich obciążeniach silnika przy niskich i średnich prędkościach obrotowych. Kieruje część spalin z gazów spalinowych z powrotem do wlotu, gdzie ponownie bierze udział w procesie spalania. W zasysanym powietrzu jest mniej tlenu. W efekcie temperatury podczas spalania są niższe, co prowadzi do zmniejszenia produkcji tlenków azotu, które powstają w wysokich temperaturach.

Przyczyny awarii zaworu EGR

Jednak ta procedura ma również niepożądane skutki uboczne. Kolektor dolotowy zostaje poważnie zatkany, co ostatecznie prowadzi do jego zatkania. Najczęściej sadza gromadzi się w okolicy klapki, której zawór reguluje ilość spalin, które zwracają do silnika. Zapychanie się objawia się nieregularną pracą na biegu jałowym i drganiami silnika przy niskich prędkościach. Dodatkowo dopływ ciepłego powietrza do dolotu powoduje spadek osiągów silnika i wzrost zużycia paliwa.

Prawidłowa funkcja jest bardzo ważna dla działania pojazdu. W przypadku błędu masz dwie możliwości. Kup nowy zawór, który może kosztować 30000 koron, lub wybierz odnowiony zawór tej samej jakości, ale za ułamek ceny.

Jak naprawiane są zawory EGR

1) Najpierw demontujemy i usuwamy wszystkie zużyte elementy.

 

2) Usuń brud i pozostałości oleju specjalnym środkiem czyszczącym.


3) Szlifujemy zawór EGR, aby lepiej zidentyfikować rodzaj i stopień uszkodzenia.
4) Sprawdź dokładnie urządzenie pod kątem uszkodzeń i usuń niewymienialne elementy.

 

5) Naprawiamy lub wymieniamy zużyte elementy na nowe.

6) Instalujemy nowe specjalne pręty chłodzące, które dzięki swojej spiralnej konstrukcji gwarantują zwiększone zużycie ciepła, a tym samym ulepszają oryginalną część. Również uszczelki, regenerowane zawory i przepustnice.

7) Zamontuj zawór EGR za pomocą nowych śrub.

8) Cały zawór EGR przechodzi test szczelności płynu chłodzącego.

9) Aby lepiej zabezpieczyć aluminium przed korozją, malujemy gotowy i przetestowany produkt.

10) Ostatnim krokiem jest zapakowanie zregenerowanego zaworu EGR do pudełka i zabezpieczenie go przed uszkodzeniem w transporcie.

Więcej informacji o zaworach EGR i ich remoncie znajdziesz TUTAJ. Posiadamy w magazynie zawory EGR do samochodów MAN, Scania, Volvo.